tisdag 1 juli 2014

Båt = Katastrof

Kommer du med , det tar inte lång tid / det går fort... 

Om du hör den meningen så ska du nog tänka noga om, det är inte sagt att jag förstår att jag ljuger till dig. Jag bara inte förstår bättre.

Dagen började tidigt, rättare sagt klockan 7 på morgonen. 
Min kära vän som skulle hämta mig var mäkta överaskad när han förstod att när jag sa, du måste riva upp mig från sängen så menar jag faktiskt ordagrant.

Vi dro på jobb tilsammans och det gick ju helt fint... Lite lunch, kaffe å många timmar senare skulle vi dra av och ann till vår stuga för att sätta i båten.


Det låter ju som en relativt lätt uppgift, inte sant?


Men på fint spåk : Nå vittu näää, det blir alltid ett helvete.

För det första så är det ju omöjligt att få den där helvetesbåten "rakt" på trailern. Det tycks vara emot fysikens lag på något jävla vänster.
Nåh....en god stund senare så var ju fanskapet oppe på trailern då.

Dags att provstarta båten :) knack, knack  å batterijäveln är totalt tom.
Då hjälps det ju inte utan vi får lov å ladda  batteriet med kabel från bilen.. Eller sen när vi äntligen hittade det där fans batteriet. 

Under tiden som skiten laddar går vi till grannen som har den mysigaste lilla stugan/småbruket man kan tänka sig,,.. I hopp om kaffe eller någo.
I sann finsk anda så blir vi ju bjudna på öl, å det passa ju fint.
Efter att min goda vänn började bli lite rastlös så tänkte jag att det säkert är bäst att vi går å provar om båten skulle vakna till liv?

Å jo nu snurra ju startmotorn å motorn lät som om den skulle starta, men NEI..,inte ens nära på.

Bensinen var ju för fan, nästan slut eller gammal kom jag på!
Tömmande av bränsle filter och bensinpumpande å lånande... Men nei inte någo liv på den här helvetes båtjäveln.
Efter ett nästan raseriskåv säger jag, skit i de här satane. Vi för inte båten till den där rampen, vi backar bara skiten i sjön här vid vår egen brygga.

Sagt å gjort... Eller ska vi säga att efter att vi gått ut i vattnet för att dra av båten från trailern.


Då tänke Juppe att vi skulle prova starta den en sista gång.
Men samma story.. Det bara snurrar men inget händer.
Han ser in i båten å tar på en knapp vid nycken å frågar... Nå va e de här för jävla knapp då?

Jag börjar asgarva å säger, det är dödmansknappen (den som måste vara ute, annars startar inte motorn)

Det, förstår ni att jag gjorde samma misstag som i fjol. Och båten hade inget fel, eller inget annat än en idiotisk ägare....

Juppe sa bara voi vi.. Nu har jag mörka tankar.
(Vi kunde ju ha sparat ca 2-3timmar) om jag kommit ihåg  knappen :/

Just a nother day in my life 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar