onsdag 23 juli 2014

Massa energine bra å ha?

Svåger hade födelsedag och vi satt ute å såg på barnen som lekte, åt tårta, krångla, sprang å simma.

Då en av de vuxna plötsligt sade 
" så fint det hade varit med så mycket energi, och hur praktiskt det hade varit"....

ÖÖööh NÄÄÄÄ det är det inte kan jag inntyga. Jag har en hel del energi kan man väl säga?
Med den energin kommer också en efektivitet aj perkele jo, nu låter de så satans praktiskt jo.

But here is a secret for you, den "efektiviteten" är inte helt kontrollerbar.
Det blir ganska många småroliga eller totalt kaotiska tillfällen i vardagen med mig alltså.
För i mitt fall finns det 10 000RPM på vissa saker... Problemet dyker upp när fokusen shiftar från sak A till B utan någon större baktanke eller Logik.

Don't get me wrong, jag har roligt för det mesta och det händer något hela tiden.

Det roliga är ju att man även själv klarar att överaska sig själv? Om ni förstår vad jag menar?
Ibland positivt å ibland negativt dvs...
Men det är säkert underhållande å se när jag målar hus samt 1 / 27 del av lider väggens nordvästra sida samtidigt som jag klipper gräs och hoppar på trampolinen med ungarna, självklart hela tiden talandes i telefonen.

Men ibland blir det liksom bara fel, senast idag försökte jag dricka kaffe, pissa å tala i telefon samtidigt. Det är ju bara en ända jävla katastrof det.  Man liksom bara märker, va satan håller jag på med???

Nå int gör det ju någo, vardagen är ju mer spännande så.
Ibland men bara ibland önskar jag att jag skulle ha lite mindre energi eller att den åtminstone skulle vara kontrollerbar.

För det kan ju faktiskt vara så att man är trött som fan även om kroppen är orolig, det märker jag speciellt nu när Lilly gråter en del om natten. Utåt ser jag kanske energisk ut och verkar pigg, men det fakto så känner jag mig som en Zombie på speed. Och när man är i denna fasen så kan det ske en hel del komiska situationer.. och kanske någon situation av total katastrof. Till all tur så brukar det sluta bra för det mesta.

Men hej, tänk på det nästa gång ni önskar att ni skulle vilja ha mer energi. Det finns faktiskt de som har för mycket av den,.... Bara fråga min stackars fru, min chef på jobbet ( inte att förväxla med den här hemma) och mina nära vänner.  Nu vet jag inte men jag tror att det inte alltid är så lätt att hänga med i svängarna.

Over and out.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar